Ποιοι παράγοντες αυξάνουν τα ετήσια ασφάλιστρα στις ανανεώσεις συμβολαίων υγείας και ζωής των ασφαλιστικών εταιριών;

Σχεδόν πάντα οι νέοι πελάτες που συνάπτουν ένα συμβόλαιο υγείας αναρωτιούνται πόσο αυξάνεται το ασφάλιστρο κάθε χρόνο ή οι υφιστάμενοι πελάτες δυσανασχετούν για τις αυξήσεις ή και ανησυχούν εάν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να το πληρώσουν τα επόμενα έτη.

Ένας παράγοντας της ετήσιας αύξησης των ασφαλίστρων είναι η αλλαγή της ηλικίας του ασφαλισμένου. Άλλος παράγοντας είναι το ύψος των αποζημιώσεων που καταβάλλει η ασφαλιστική εταιρεία κάθε χρόνο σε σχέση με τα καθαρά ασφάλιστρα που εισπράττει από το συγκεκριμένο συμβόλαιο υγείας. Ενδεικτικά η πρόοδος της ιατρικής τεχνολογίας που επηρεάζει το κόστος ίασης του ασφαλισμένου, η αύξηση αμοιβών ιατρών, νοσηλειών, ΦΠΑ κτλ. είναι ορισμένοι παράγοντες που αυξάνουν το ύψος των ιατρικών αποζημιώσεων που πληρώνουν οι εταιρείες.

Σε ορισμένες περιπτώσεις συμβολαίων η αύξηση του ετήσιου ασφάλιστρου συνοδεύεται από την ταυτόχρονη αναπροσαρμογή του ανώτατου ορίου ασφαλιστικής κάλυψης, των ορίων αμοιβών ιατρών, της συμμετοχής του πελάτη στην νοσηλεία κ.α. πάντοτε ανάλογα το συμβόλαιο και την ασφαλιστική εταιρεία.

Υπάρχουν ακόμα και ασφαλιστήρια υγείας ιδιαίτερα εκδόσεων προηγούμενων ετών, που προβλέπουν εκτός των προαναφερθέντων επιπλέον συγκεκριμένο ποσοστό ετήσιας αναπροσαρμογής π.χ. 2,5% , 3%, 4%, 5% κ.α ανάλογα το συμβόλαιο και την εταιρεία.

Δείτε εδώ τον όρο «Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων» μέσα από τους γενικούς όρους συγκεκριμένων ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας, ενδεικτικά των εταιρειών Εθνική, Generali, AXA, Eurolife ERB:

Εθνική (Full Health):

Εθνική (Full Health)

Generali (New Medical Safety):

Generali (New Medical Safety)

AXA (Mediσυν 2):

AXA (Mediσυν 2)

Eurolife ERB (Premium 100%):

Eurolife ERB (Premium 100%)

Η ενημέρωση των ασφαλιστών προς τους πελάτες είναι δύναμη για μακρά διατήρηση του συμβολαίου, επειδή πολλοί καταναλωτές που δεν γνωρίζουν λεπτομέρειες θεωρούν ότι πατάνε «μπανανόφλουδες» και με την πρώτη ευκαιρία εκφράζονται με δυσαρέσκεια ή ακυρώνουν συμβόλαια! Σε κάθε συμβόλαιο υπάρχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις και για τους δυο συμβαλλόμενους. Οι αναπροσαρμογές ασφαλίστρων έχουν τη δικαιολογία τους και οι διαμεσολαβούντες έχουν υποχρέωση να τις αναλύουν!

©Μέντωρ Διαμεσολαβητής

Πηγή άρθρου: nextdeal.gr