Ασφαλίστε την αστική ευθύνη του σκάφους σας και ταξιδέψτε με ούριο άνεμο!

Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του επτάχρονου παιδιού στην Ζάκυνθο που χτυπήθηκε από σκάφος που έπλεε ακυβέρνητο, το nextdeal υπενθυμίζει την σπουδαιότητα της ασφάλισης σκαφών.

Όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη, ιδιωτικά και επαγγελματικά, όσα έχουν ολικό μήκος άνω των 7 μέτρων, τα ταχύπλοα με εξωλέμβια μηχανή, με έσω/εξωλέμβια και με εσωλέμβια, τα φουσκωτά όλων των ίππων και των τύπων, τα θαλάσσια μέσα αναψυχής τύπου water jet,όπως hover craft, jet ski, sea bike, mini cruiser, surf-jet, aqouascooter, κ.α. είναι υποχρεωμένα σε ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων και επιβαινόντων.

Δείτε εδώ το απόσπασμα του Νόμου 4256/2014 που καθορίζει τα όρια των αποζημιώσεων κατόπιν θαλάσσιου ατυχήματος από μηχανοκίνητα σκάφη:

i) Αστική Ευθύνη για σωματικές βλάβες ή θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ ανά επιβάτη και δεν μπορεί να είναι κατώτερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ ανά συμβάν.

ii)Αστική Ευθύνη για υλικές ζημίες επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.

iii) Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης.Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.

Όλα τα μη μηχανοκίνητα πλωτά μέσα αναψυχής θαλάσσια ποδήλατα, κανό, wind surf, kayak, seabuggu, ιστιοσανίδες κ.α. είναι υποχρεωμένα σε ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων και επιβαινόντων.

Δείτε εδώ το απόσπασμα του Νόμου 444Β/1999, ομοίου αποσπάσματος του Νόμου 2743/1999 που καθορίζει τα όρια των αποζημιώσεων κατόπιν θαλάσσιου ατυχήματος από μη μηχανοκίνητα σκάφη:

β) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο ασφαλιστηρίου συμβολαίου για ασφαλιστική κάλυψη της αστικής ευθύνης του κυρίου, του κατόχου ή οιουδήποτε προστηθέντος ή υπευθύνου των θαλάσσιων μέσω αναψυχής έναντι τρίτων για θάνατο, σωματικές βλάβες καθώς και υλικές ζημιές. Τα ποσά της ασφαλιστικής κάλυψης δεν είναι κατώτερα των πενήντα εκατομμυρίων (50.000.000) δραχμών, για τις περιπτώσεις θανάτου ή σωματικών βλαβών και τριάντα εκατομμυρίων (30.000.000) δραχμών, για τις περιπτώσεις υλικών ζημιών. Εάν το χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας είναι μεγαλύτερο του χρόνου ισχύος του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ο εκμισθωτής μεριμνά για την ανανέωση του τελευταίου πριν τη λήξη ισχύος του, υποβάλλοντας επικυρωμένο φωτοαντίγραφο στη Λιμενική Αρχή. Τα ανωτέρω ποσά μπορούν να αναπροσαρμόζονται με απόφαση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος.

Συμβόλαια σκαφών αστικής ευθύνης αλλά και πρόσθετων καλύψεων παρέχονται πληθώρα από τις ασφαλιστικές εταιρείες Generali, Interamerican, AXA, Allianz, Ergo, Εθνική , Αγροτική, Eurolife ERB, Μινέττα, Υδρόγειο, Συνεταιριστική, Ιντερσαλόνικα, Ατλαντική Ένωση, Interasco, Ορίζων κ.α.

Δείτε εδώ τους όρους ασφάλισης αστικής ευθύνης μηχανοκίνητων σκαφών έναντι τρίτων της ασφαλιστικής εταιρείας ERGO, παρόμοιους και άλλων εταιρειών:

Άρθρο 3. Αντικείμενο ασφάλισης

3.1. Με το παρόν ασφαλιστήριο καλύπτεται η αστική ευθύνη του ασφαλισμένου για σωματικές βλάβες, περιλαμβανομένης της ηθικής βλάβης και ψυχικής οδύνης ή και για τις υλικές ζημιές από θαλάσσια ατυχήματα που θα προξενηθούν σε τρίτους από αδικοπραξία, που έχει τελεσθεί από τον ασφαλισμένο ή από τους προστηθέντες από αυτόν και που θα προέρχονται από τη μετακίνηση και κυκλοφορία στη θάλασσα του σκάφους που λεπτομερώς αναγράφεται στον πίνακα του ασφαλιστηρίου υπό τον τίτλο “ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΚΑΦΟΥΣ – ΜΗΧΑΝΗΣ”.

3.2. Επίσης καλύπτεται και η αστική ευθύνη για πρόκληση ρύπανσης θαλάσσιου περιβάλλοντος, αποκλειστικά και μόνο ως προς τη δαπάνη καθαρισμού της θαλάσσιας περιοχής που ρυπάνθηκε και με τον όρο ότι συντρέχουν οι παρακάτω προυποθέσεις:

3.2.1. Η ρύπανση είναι το άμεσο αποτέλεσμα αιφνίδιας, συγκεκριμένης και προσδιορισμένης ουσίας ή ενέργειας ή μικροοργανισμού ή γενετικώς τροποποιημένου οργανισμού, γίνεται δε αντιληπτή κατά τη διάρκεια ισχύος του παρόντος ασφαλιστηρίου.

3.2.2. Η ρύπανση δεν είναι άμεσο αποτέλεσμα της έλλειψης εύλογων προφυλάξεων προς αποφυγή της.

3.2.3. Η ρύπανση δεν αποτελεί αναπόφευκτη συνέπεια της λειτουργίας ή ύπαρξης του ασφαλισμένου σκάφους.

3.2.4. Η ρύπανση δεν είναι αποτέλεσμα της μη συμμόρφωσης του ασφαλισμένου με την ισχύουσα νομοθεσία και κανονισμού περί προστασίας του περιβάλλοντος.

Tα ασφάλιστρα για τα μηχανοκίνητα σκάφη διαμορφώνονται ανάλογα την χρήση και τον τύπο του σκάφους ταχύπλοο, ιδιωτικό, επαγγελματικό, ιστιοπλοϊκό, περιηγητικό, τρεχαντήρι, δρομολογικό κτλ., τους ίππους της μηχανής 15Hp, 30Hp, 50Hp κτλ, το χρονικό διάστημα πλεύσης ετήσιο, εξάμηνο κ.α. Το κόστος για ένα συμβόλαιο αστικής ευθύνης ταχύπλοου σκάφους προσωπικής αναψυχής έως 15Hp ξεκινά ενδεικτικά από 30 ευρώ ετησίως ανάλογα την ασφαλιστική εταιρεία. Αντίστοιχο είναι και το ασφάλιστρο για τα μη μηχανοκίνητα σκάφη, βάρκες, κανό, θαλάσσια ποδήλατα το οποίο ξεκινά ενδεικτικά από 25 ευρώ ετησίως πάντοτε ανάλογα την ασφαλιστική εταιρεία.

Εάν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί πρόσθετες καλύψεις, επιπλέον της υποχρεωτικής ασφάλισης όπως πυρκαγιά, έκρηξη, κλοπή σκάφους, κλοπή εξωλέμβιου μηχανής, κακόβουλη βλάβη, βύθιση, πρόσκρουση, προσάραξη, ζημιές στην προπέλα, στον ελικοφόρο άξονα, στο πηδάλιο, σεισμό, ηφαιστειακή έκρηξη, αμέλεια πληρώματος, νομική προστασία, χερσαία μεταφορά κ.α. έχει την δυνατότητα να τις προσθέσει καταβάλλοντας ασφάλιστρο, ανάλογα το πρόγραμμα και την εταιρεία.

Πριν ξεκινήσετε για το ταξίδι σας και κυματίσει η γαλανόλευκη σημαία υπερήφανα στις ακτές τις χώρας μας, καλέστε τον ασφαλιστή σας! Πιθανόν εκτός από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να σας φυσήξει και ούριος άνεμος !

Πηγή: nextdeal.gr