Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Προϊόντος: ένα σημαντικό εργαλείο για την δυναμική ανάπτυξη των Παραγωγών Προϊόντων και Εξαγωγέων

Της Κωνσταντίνας Γεωργαντώνη, Casualty Underwriter, AIG Ελλάς Α.Ε.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι να παραμείνουν ανταγωνιστικές, εξασφαλίζοντας όμως την ποιότητα των προϊόντων τους, ειδικά για τις περιπτώσεις των εξαγωγικών επιχειρήσεων. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Όχι μόνο επενδύσεις σε εξοπλισμό και συστήματα ποιοτικού ελέγχου αλλά και ένα αυστηρό νομικό πλαίσιο για την Προστασία του Καταναλωτή, ειδικά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Βόρειας Αμερικής.

Μάλιστα, η ευθύνη αυτή είναι «αντικειμενική» και «απεριόριστη», το οποίο σημαίνει αφενός ότι αρκεί ο καταναλωτής να αποδείξει ότι υπέστη βλάβη από το συγκεκριμένο ελαττωματικό προϊόν και αφετέρου ότι η επιχείρηση θα κληθεί να καταβάλει το οσοδήποτε υψηλό ποσό αποζημίωσης επιδικαστεί.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο στην AIG καλύπτουμε την Ευθύνη Προϊόντος χρησιμοποιώντας τους όρους του ασφαλιστηρίου Commercial General Liability (CGL), οι οποίοι είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένοι, καθώς είναι ο τύπος ασφαλιστηρίου που συνήθως περιλαμβάνεται στις συμβατικές υποχρεώσεις μεταξύ διεθνικών αντισυμβαλλόμενων, λόγω της ευρύτητας των καλύψεων που προσφέρει.

Η AIG αντλεί από την τεχνογνωσία και την παγκόσμια εμπειρία της για να προσφέρει απαράμιλλη πληρότητα στις καλύψεις του συμβολαίου της. Συγκεκριμένα, μεταξύ των κυρίων πλεονεκτημάτων που προσφέρει συγκαταλέγονται τα εξής:

Το ασφαλιστήριο είναι σε βάση υποχρέωσης υπεράσπισης («duty to defend») και όχι υποχρέωσης αποζημίωσης («reimbursement policy»). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η ασφαλιστική εταιρία είναι στο πλάι του ασφαλισμένου, αναλαμβάνοντας ρητά την υποχρέωση να υπερασπιστεί τον πελάτη της και να τον στηρίξει οικονομικά, συμβουλευτικά και νομικά. Ο συγκεκριμένος όρος μάλιστα αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα για τις επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με χώρες στις οποίες δεν έχουν φυσική παρουσία.

Παρέχει κάλυψη με τη δικαιοδοσία της χώρας στην οποία θα εγερθεί η απαίτηση, γεγονός το οποίο δίνει το πλεονέκτημα της συμμόρφωσης με την εκάστοτε τοπική νομοθεσία.

Οι καλύψεις δεν σταματούν στις άμεσες σωματικές βλάβες ή υλικές ζημιές (θετικές ζημιές) που θα προκύψουν από το προϊόν, αλλά και τις έμμεσες βλάβες (αποθετικές ζημιές), όπως π.χ. η απώλεια εισοδημάτων που μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας σωματικής βλάβης. Αξίζει να σταθούμε σε αυτό, καθώς οι αποθετικές ζημιές συχνά υπερβαίνουν κατά πολύ σε κόστος τις θετικές ζημίες, γεγονός που καταδεικνύει παράλληλα και την ανάγκη για τα υψηλά όρια ευθύνης.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα προβλέπει και καλύπτει πολλά στάδια στον κύκλο ζωής ενός προϊόντος. Έτσι περιλαμβάνονται και οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν/ ενσωματώνουν τα προϊόντα του ασφαλισμένου σε δικά τους προϊόντα ή περιουσία, όπως π.χ. συμβαίνει με τους βιομηχανικούς πελάτες που μπορεί να χρησιμοποιήσουν προϊόντα του ασφαλισμένου ως πρώτη ύλη. Στην ίδια λογική, στην έννοια των υλικών ζημιών περιλαμβάνεται και η περιουσία που κατέστη αδύνατον να χρησιμοποιηθεί εξαιτίας του προϊόντος του Ασφαλισμένου και η οποία δεν μπορεί να αποκατασταθεί.

Παράλληλα, το συμβόλαιο προβλέπει και την αστική ευθύνη του ασφαλισμένου από μεταφερόμενο φορτίο, σε περίπτωση που το όχημα μεταφοράς δεν ανήκει και δεν είναι στην εκμετάλλευση του ασφαλισμένου, και η φόρτωση / εκφόρτωση του φορτίου έγινε από τον Ασφαλισμένο.

Επίσης, περιλαμβάνει και την έννοια των περατωμένων εργασιών, επεκτείνοντας έτσι την κάλυψη πέρα από το προϊόν που πουλάει η επιχείρηση και στις υπηρεσίες και εργασίες που το συνοδεύουν.

Τέλος, στην έννοια του προϊόντος προβλέπονται όλες οι δηλώσεις ή εγγυήσεις σχετικά με την καταλληλότητα, την ποιότητα, την απόδοση, τη χρήση και τα αποτελέσματα του προϊόντος καλύπτοντας έτσι και απαιτήσεις καταναλωτών που δεν ισχυρίζονται ελάττωμα στο προϊόν αλλά ισχυρίζονται ότι το προϊόν δεν ανταποκρίνεται σε αυτά που υπόσχεται

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα Γενικής Αστικής Ευθύνης της AIG, μπορείτε να απευθυνθείτε στο www.aig.com.gr .

Πηγή άρθρου: insuranceforum.gr